poniedziałek, 16 czerwca 2014

Oszczędzanie na lokatach

Od jakichś 6 lat posiadam konto w mbanku - ekonto. Wtedy było całkowicie darmowe. Po paru latach wprowadzili opłatę za kartę 2 złote miesięcznie. Później podwyższyli do 4 zł. Przy czym nie trzeba wykonywać tej opłaty jeśli dokona się miesięcznie transakcji na kwotę min. 100 zł. Wystarczy zapłacić kartą za zakupy i konto jest dalej darmowe.

Do ekonta można założyć darmowe konta emax i emax plus, które są oprocentowane na niewielki procent, ale jak nie chce się wyciągać niepotrzebnie pieniędzy z konta to emax plus skutecznie w tym pomaga, gdyż darmowa jest tylko jedna wypłata pieniędzy z konta w miesiącu. Za następne płaci się 5 zł, więc są nieopłacalne.

Czasem korzystam z lokaty 3 dniowej. Parę dni temu wrzuciłam na nią 3 tys. i po 3 dniach urosło od niej 0,57 gr. Majątek to nie jest, ale po 3 dniach można założyć następną lokatę 3 dniową i w miesiącu parę złoty się uzbiera, a pieniądze nie są blokowane na długo jeśli chcemy z nich korzystać.

Większą kwotę ulokowałam na lokacie w Idea banku na 4,5%. Nie trzeba było zakładać do niej konta, więc teraz moje pieniądze pracują, żebym mogła mieć z nich jakieś profity.

Na koncie obecnie mam parę stówek. Jeśli będą mi potrzebne do czegoś pieniądze za 3 dni skończy mi się 3 dniowa lokata i będę mogła korzystać z tamtych środków. Ale jeśli nie potrzebuję nagle gotówki wrzucam kasę na lokaty. Wtedy nie wydaje pieniędzy niepotrzebnie, bo wiem, że mam ich ograniczoną ilość. Myślę, że to doby sposób na oszczędzanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz